דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


הדרכת הורים - מה לעשות כדי שהילד ישתף פעולה? 

מאת    [ 24/10/2015 ]

מילים במאמר: 459   [ נצפה 1845 פעמים ]

הדרכת הורים - מה לעשות כדי שהילד ישתף פעולה?

 

הרבה מאוד התמודדויות, קונפליקטים והחלטות מלוות את היותנו הורים לילדים. אחד מהנושאים המדוברים ביותר בתחום זה הוא שיתוף הפעולה מצד הילדים, ושאלת מיליון הדולר בעקבותיו – כיצד לגרום לילדינו לשתף עימנו פעולה?  באופן טבעי, אין תשובה אחת ברורה. ובכל זאת, צוות מומחים מתחום הדרכת הורים הגיע למספר תובנות חשובות בנושא זה ובאלו הקשורים אליו.

 

ראשית, פרופורציות. בעיות התנהגות אצל הילדים אינם עניין נדיר, ויש לקחת כל התנהגות שכזאת בפרופורציה הראויה. לא להתעלם ו"לטאטא" מתחת לשטיח, אך גם לא להיכנס למרה שחורה. שנית, רצוי לא להמעיט מערכם של הילדים. הם מבינים דברים שלעיתים אנו מתקשים בהבנתם, מזהים באופן חד ומהיר מצבי רוח, נקודות רגישות, שקרים וכדומה. התייחסות אליהם כ"מבוגרים קטנים" תעשה חצי מהעבודה. שלישית, דעו כי לעיתים קרובות, הילדים אינם אשמים בהתנהגותם, אשר נובעת מאלמנטים מולדים הניתנים לשיפור (דוגמת הפרעת קשב וריכוז), או כאלו שנוצרו במהלך השנים (חרדת נטישה שנולדה כתוצאה מחבר שעבר לגור רחוק) או כל חוויה שמותירה בילד צלקת. אין זה אומר שיש לוותר כשהם מתנהגים בהתנהגות מפריעה, אך זה מדגיש את הצורך להבין ולא לכעוס.

 

כך תתמודדו בתבונה עם ילדכם

 

אז נתקלתם בהתנהגות מרדנית וחסרת שיתוף פעולה? הילד מסרב לקום מהמיטה? הילדה לא מוכנה לצחצח שיניים? שני האחים גם יחד מתעקשים להישאר בגן השעשועים? הנה כמה דרכי פעולה:

 

שיחה: שאלו את הילד/ה מדוע הוא נוהג כך. הסבירו לו במילים פשוטות את ההיגיון מאחורי הבקשה שלכם. תופתעו לגלות כמה פעמים הסבר רציונלי פשוט עושה את העבודה.

הקפידו לא להציג את ה"גזר" כשוחד להתנהגות טובה והימנעו מטון מאיים בכל הקשור ל"מקל". הפעילו "תקיפות אדיבה" – היו תקפים כלפי עצמכם ואדיבים כלפי הילד. כללי הבית יש לאכוף תוך אמפתיה לילד שמרגיש כואב, שנעשה לו עוול וכד'.

דמות לחיקוי: לילדים דמויות רבות לחיקוי, אך הדמויות המשמעותיות הראשונות הם ההורים. תקשורת טובה בין ההורים, שיתוף פעולה מתוך כבוד, עזרה הדדית, עשויים לחלחל לתודעת הילד להיות כמו הוריו. הילד יוצר לעצמו סגנון חיים על פי מה שראה, חווה והבין מהסביבה הראשונית בה גדל ועל פיה ינהג בעתיד.

גירויים אינטלקטואלים: צרו סביבת שעשוע והנאה שבה לילד תמיד יהיה מעניין. שעמום הוא אויב גדול של התנהגות טובה. צעצועים, משחקים לגיל הרך, חוברות וכד' הם החבר הטוב בעניין זה.

הורה-חבר: חשוב לשמור על ההבנה של ילדכם על היותכם ההורים שלו והמשמעויות הנלוות. אך אל תשכחו את החלק החברי. שבו אתם משחקים איתו, נהנים, משתוללים ומשתעשעים. לילדים קל יותר לומר לא לסמכות מאשר לחברות. שלבו את שניהם בחוכמה.

 

הורות אינה עניין פשוט כלל וכלל. אך בעזרת הדרכת הורים נקבל כלים נכונים, למידה מתמדת, פתיחות לשינויים והקשבה לילדינו, תוכלו להפוך  את החוויה לנעימה פי כמה. בהתחייבות..

עמליה שיף - גשר לקשר משפחתי מוסמכת  מכון אדלר מומחית להדרכת משפחה והנחיית קבוצות.


http://amalia-s.co.il/




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב